Thursday, December 15, 2011

lara..


dua tiga hari ni hati terasa lara. ada benda2 yang mengasak dari pelbagai arah. gelisah. sedih. sayu. pilu.

maka syaitan. pergilah jauh2. ampunkan aku ya Allah. jadikanlah aku manusia yang bersyukur. yang redha dan bahagia dengan apa sahaja ketentuanMu. ampunkan aku ya Allah.

اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ ،وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ ، وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada kegelisahan dan kesedihan, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung dengan-Mu dari sifat penakut dan bakhil, dan aku berlindung dengan-Mu daripada bebanan hutang dan penindasan manusia."

4 comments:

Anaa said...

doa yang menjadi amalan akak subuh dan asar.. Alhamdulillah, syukur sangat.. walau saat ini sedang diduga dengan ujian yang berat, di hati tak la rasa berat sangat.. :)

knv said...

betul tu kak. ni antara zikir harian dalam matsurat. tak boleh dilayan sgt sedih2 ni. syaitan seronok sgt la kalau kita dok berhiba2 hahah.

alhamdulillah kita orang islam kan. :D

tinidewi said...

Allahu Akbar. Bahagian ini aku memang lemah nak komen, kak. Hampir pasti aku tiada bakat nak jadi kaunselor atau motivator wakakaka. Kak pujuklah diri sendiri hehehe. Insya-Allah O.K lah tu dua tiga hari selepas berzikir, baca Quran, bangun malam yada yada.

jedi said...

aku pun selalu lara....

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger