Friday, May 15, 2009

jodoh - quote unquote

scene 1

kawin dengan orang kaya tua.

'dah jodoh kami nak buat macamana. saya memang sayangkan duit dia.'

orang tua tu tak mati-mati. jumpa pulak lelaki muda kaya tampan bergaya. finally bercerai.

"dah jodoh saya dengan dia orang tua kutuk tu takat ni aje. saya redha dengan ketentuannya"




scene 2

kawin dengan laki orang. bini ke-2, ke-3, ke-4. tak kiralah.

"jodoh kami kuat. saya yakin kami akan bahagia bersama. cinta kami amat kuat. tak ada apa yang boleh menghalangnya"

tup-tup. eh eh eh eh bercerai pulak!

"jodoh tak panjang nak buat macamana. semuanya ditentukan Tuhan"




scene 3

kawin mat salleh.

"inilah yang dinamakan jodoh ketentuan. saya harap saya dapat bimbing dia jadi saudara baru yang bertaqwa. memang dari dulupun saya dah bersumpah takkan kawin dengan orang sekaum. saya tak sukeee"

lepas kawin dok pi london setahun dua. tup-tup dengar cerita dah bercerai.

"saya dah cuba pertahankan jodoh kami. tapi tak kesampaian. memang kami tak boleh nak serasi. saya nak cuba kawin orang sekaum pulak. yea saya ludah jilat balik. doakanlah saya bertemu jodoh yang sesuwei"

.
.
.

jadi semuanya adalah jodoh. sila jangan salahkan saya diatas apa yang berlaku dengan perkahwinan saya. jodoh pertemuan kan Allah yang tentukan? tak payahlah nak kutuk2 saya. kalau jadi kat awak baru padan muka!!

14 comments:

yesme said...

Akakakaka... yang tak berjodoh lagi ni apa cerita kaknon oiii!!!

knv said...

yesme,

memang sadis hang punya url!

macam kenaiiii ajee....

kahkahkahkah!

tang tak berjodoh tu, pi mandi munge yeaa.. kahkahkah :P

HUda said...

Semua nak salahkan jodoh ek?
berjodoh ke tak berjodoh ke..semua ada dugaan masing2 kan?
mcm mana nak handle je alkisahnya.. usaha tetap kena usaha..

err..sapa nak mandi bunga tu boleh contact saya hehe...

HUda said...

wei ni aku baca kat utusan hari ni..cam tau2 je hehe...

"RAMAI yang berkata, hidup berumahtangga bagaikan suatu perjudian. Segala-galanya bergantung kepada jodoh dan pertemuan yang telah ditentukan oleh Allah.

Bak kata pepatah, untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Justeru, dalam mengharungi hidup berumahtangga tiada siapa yang tahu apa akan berlaku pada keesokan harinya.

Jika hari ini kasih berbunga di hati, esok lusa belum tentu apa jadinya. Sebagai insan, kita harus percaya segalanya ditentukan Allah SWT, tetapi kadangkala naluri manusia bagaikan sukar menerimanya.

Namun, apabila sampai di situ sahaja perjalanannya, kita haruslah menerima baik dan buruknya."

knv said...

kahkahkah!

tu tak dapek den nak nulong haa!

:P

::Umi Sufira:: said...

Uwaa...sumanya salah jodoh yer..ekekeke..takpelah meh kita jaga jodoh kita supaya berkekalan..tapi yang penting jodoh saya AWAL!ngee..;P

Fid said...

knv
awat??awat hang la ni suka buat aku kompius?

Fid said...

laki aku cerita pg tad
dia dgr radio
seorg caller cerita
dia jumpa bil letrik rumah lain dlm wallet laki dia
dia buka wallet laki dia sbb laki dia suruh ambik uit
ada bil tnb so dia tanya la
laki dia kata kwn punya dia tolong byrr
lps tu kan
dia mcm rasa pelik so dia cari address tu tak jauh dr umah dia
sekali ada kereta laki dia hahahahaaa

dia risik2 hahha jiran kata depa tu laki bini
ya laki dia ada bini no.2 kawen ngan janda anak 2

yg dia pelik ia sahaja dah anak 6...laki dia pi kwen lg ngan org ada anak 2..haha
tp akhirnya laki dia ceraikan bini no. 2

apa moral aku cerita???

knv said...

fid,
udah jangan confius.

aku wenggggg sekarang nih!

:P

moral cerita hang,

jodoh pertemuan ditangan Tuhan..

ha ha ha ha :P

Nur said...

sis..tu sbb kena kena doa bebyk biar jodoh berpjgn..amin!!!
mcm2 bley berlaku skrg nih..takut juga yer, dahlaa hubby nampak lg muda dr i eee..nauzubillah!

tp kena ada usaha juga kan utk pertahankan jodoh. kalu lyn hubby nak x nak pun bley jd kes gak. yg penting, kita kena tau apa yg laki kita x suka..ewaahhh..sedap jer ckp!:)tp ada gak laki yg miang :P

Yan said...

it takes two to tango.. hehehehe.. apakah motif komen ku ini?

Erna said...

hehehe...aku weng baca cerita knv..tambah weng baca cerita fid haha
tapi apa pun menggumbirakan!
yer..jodoh pertemuan di tangan Tuhan!

Mrs Noba said...

oh...ayat2 cliche gitu!

mommysarah said...

syok tau kalo wat sesuatu (which obviously org pandang serong/mmg salah), then bleh letakkan kesalahan pada org/benda lain. eg; jodoh...

boring jek kan...

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger