Tuesday, July 7, 2009

i hate nur kasih


i seriously hate that series!

adakah masih wujud cerita2 seperti itu in real life? kalau ada, aku amat kasihan dengan watak2 sotong dalam cerita itu.

mari aku kemukakan hujah2 aku kenapa aku tak suka cerita tu.


first,
watak seorang bapa yang amat lemah. tapi ustaz? very contradicting! lemah fizikal tu tak heran la kan. tapi why on earth would a father sacrifice his better son future's for the sake of his evil son's future instead? apa reason dia kengkonon? biar abang mengalah sikit agar adiknya dapat diselamatkan? bullshit! dengan harapan siperempuan yang baik boleh mengheret si anak kembali ke pangkal jalan. apakeh? i totally can't comprehend!! bukankah lelaki yang sepatutnya yang membimbing isteri? bukankah lelaki itu tarafnya ketua keluarga? patutnya above all people, seorang ustaz harus lebih arif tentang hakikat ini. kenapa nak harap perempuan yang baik mengajar suami yang jahil? bukankah pelik? baik. mungkin tak mustahil. tapi sanggupkah kita nak mengambil risiko tersebut dan melepaskan anak perempuan kesayangan untuk berkahwin dengan lelaki yang sudah kita tahu sebagai jahil??? dan ustaz jalaludin itu. tidakkah terasa bersalah mengahwinkan anak engkau yang jahil dengan perempuan yang baik?


second,
bapak si perempuan. mentang2 yang masuk meminang anak ko tu anak ustaz, dan2 tu rasa obliged to accept. tak selidik ke latar belakang budak lelaki tu ok ke tak? anak ustaz tu mesti baik ke? tak pernah dengar phrase:- iman tak boleh diwarisi? tu pasal anak ustaz anak ulamak pun ada yang hampeh. aku tak sure la bapak pompuan tu perasan ke tak perangai budak jantan tu. tapi kalau dia tau la yang budak jantan tu hampagas tapi still kawinkan jugak anak dia yang baik tu ngan jantan macam tu, memang aku terasa nak sumpah seranah. gile ke hapa nak serahkan anak ko ke mulut buaya? apa ni? apa ni? total madness!! aku tak kiralah niat tu baik ke hapa ke kan. yang pasti, ada possibilitynya yang bukan sahaja laki jahanam tu still tak kembali ke pangkal jalan, malah anak pompuan kau tu dah pasti terseksa jiwa raga dapat lelaki jahil. dan mungkin anak ko terheret sama ke lembah kejahilan. haaa.. kalau jadik macam tu macamana? berbaloikah risiko yang kau amik tu?


third,
mak kepada pompuan tu, dan mak kepada laki tu. eh hello? please talk some senses to your husbands?? yang mak perempuan tu, tak kesian ke kawinkan anak ngan si mangkuk hayun tu? dan mak si jantan tu. dah tau anak ko jahat ko tak rasa bersalah ke kawinkan dengan perempuan baik?


hahahahahahahah! aku over? yea, over is my middle name. aku tak tau la pasai apa aku pissed off sungguh dengan jalan cerita depa tu. aku tengok satu episode je, masa depa dok masuk meminang budak pompuan tu. pastu aku meluat tahap gaban.


iye itu cuma cerita. aku tahu. tapi bukankan 'filem kita, wajah kita'? whoever the idiot that came up with that!

18 comments:

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

yes yes yes finally ada juga yg sependapat dgnku..

can't agree more
u have said everything that i wanna say
mmg menyakitkan hati citer tu

err btw its "iman tak dapat diwarisi" kot

why must jeopardised the girl's future for sake of a man like adam?pastu bule pulak tetiba ada part yg rupa2nya nur tu mmg cina kat adam since sekolah menengah lagi..aduii mencampah!

ada satu blog ke forum ntah..tak igt mana satu..ada die hard fan citer tu, siap upload previuos series lg..kebanyakan org suka citer tu..tp saya benci..
huhu over dah ni..

MS said...

hakhakhak...

betul2x..walaupun citer tu unic nak banding citer2 lain kat m'sia ni, tapi part yang knv hangin tu lah yang saya pun meluat jugak. sampai asyik terfikir, apasal ler ngek sangat pegi kahwin anak dia ngan mamat tu.

Ms Lola said...

Mak tak pernah DAPAT tgk lagi citer nih.

Crazee Choc's said...

amboi2 kak non... biasak la.... ceta... bukan ke cerita direka untuk mentidaklogikkan keadaan.... kalau logik sangat sat gi jadi macam kisah benar. kahkahkah.... layan je.... sambil2 iron baju.... masa awal2 ceta pun saya tak tengok juga....

khabir bhatia mmg suka buat ceta tak logik. Cth : Manjalara

knv said...

salwa, thanks, dah betulkan. patutlah rasa cam tak cukup garam je hahahahaha :P


MS,
cinematoghrapy dia cantik kot pasal tu boleh tertengok. hahahahah :P


ML,
oh memang untung pun tak DAPAT tengok. buat buang karan aje kalo tengok pun hahahahahah!


marisa,
manjalara tu okeh. meant for fun. tapi yang ini about akidah mentaliti manusia2 yang kononnya patuh perintah agama. tapi akal takdak! that i can't compromise. buat malu orang islam aje huh!

ehh.. kan dah teremo balik hahahahah! :P abaikan!

MS said...

hmm yea ker cerita ni tak de in our real life.

ku biasa jer dengar mak bapak kawinkan anak yang ada penyakit dadah, DENGAN HARAPAN bila kawin anak dia akan berubah baik.

tapi korang ingat akan berubah ker????
pihak perempuan takkan tau penyakit tersebut, hinggalah selepas kawin.

2ndly,dalam citer tu anak dia bukan jahil, ada ilmu agama, di ajar sejak kecil. cuma yaaa 'iman tak dapat di warisi"


muah muah muah memang itu citer amat meluat, tp mak rasa lebih wajar cerita sebegitu dari cerita yang langsung tiada pengajaran.

Seorang mak / bapak inginkan yang terbaik untuk anak mereka, tetapi yaaa seperti yang ko huraikan, d sebabkan nak terbaik mereka melakukan perkara yang kita rasa tak wajar.

pst ; dari aku yang bukan tengok sokmo pung ha ha

knv said...

MA,
yang betul2 kawinkan anak2 ngan penagih dadah semua tu, memang aku takleh paham sampai bila2!

oh betul. cerita ini harus lebih baik dari REMPIT bodoh gilos tu!

:P

eZa said...

cite skang mmg byk tahyol dah. x kire lah cite seram or drama ke hape. cite xde iman, x masok akal... yg ghost (cheryil samad) kt tv8 tuh lg lah... ehehhe :P

Fid said...

knv
ia hate nur kasih too
apa kes itu cerita??
aku..kalau aku....dah lama aku lari dr kg! kahkahkahkahkah
tak de makna nak korban2...

SMM said...

knv,
saya tak pernah tengok, sori :)

Cik Puan Kamil said...

Hmmm... finally it went that way jugak cerita tu yek ? Kesian sunnguh... Sunnguh tak logical....

Tapi Ana, I know some people yg mmg tak kisah pasal org lain asal boleh dapat selamtkan anak....

Cik Puan Kamil said...

Hmmm... finally it went that way jugak cerita tu yek ? Kesian sunnguh... Sunnguh tak logical....

Tapi Ana, I know some people yg mmg tak kisah pasal org lain asal boleh dapat selamtkan anak....

knv said...

fid,
cerita tu takdak kes. aku aje yang ber-kes! hahahaha!


mynie,
no worries. tak tengok pun lagi bagus hahahahah! :P


myra,
yes that way down the drain. yang nak selamatkan anak tu satu hal, yang nak menyerahkan anak ke mulut buaya tu yang lagi tak paham. hahahahaha!

Ms Lola said...

Oh ye ke? NI yg nak tgk sangat nih

Ms Lola said...

ANyways, gua layan Manjalara je lah tiap2 petang...

Anonymous said...

sya suka tgk citer nih.. tp, klu tgk tu mmg disertakan dgn maki hamun laa.. ahahaha..

-sya-

Fauziah said...

baru sekali tengok citer tu. kesian kat wife yang diceraikan sebab dah der awek kat obesi. tapi really hurt laa beb... naper sembunyikan perkara yang sebenarnya kan.... bgtau jerk laa kat mak bapak apa sebenarnyer.. err... abg si adam tu sebenarnya pakwe lama si nur tu ker ek? tak tengok dari mula laa pulak... huhuhu...

Crazee Choc's said...

ceta manjalara tu saya mcm dah hapal skrip dia.. hehehe.... ulang tayang cepat sangat.

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger