Thursday, April 1, 2010

rant

i heart blogging.

ianya umpama aku sebagai alice yang bisa melarikan diri ke wonderland. seberat2 masalah aku didunia nyata, seakan2 hilang lenyap bila jari jemari mula menari2 di keyboard. i am always myself when i blog. but yet i am always not myself when i blog.

kadangkala, in life's lowest form, it is so much easier to talk to strangers. rather than to somebody that you know. and who know you in return. so that i don't even have to justify myself. why i'm happy. and why i'm sad. and being a leo doesn't really help in the ego department. i'm not so good in handling intense emotions.

most of the time, aku adalah superficial. skin deep. oh ho ho teringat pulak masa kerja dulu. what i'm good at is not what i'm interested in. saiko gile. camanelah aku boleh merenyeh2 depan orang as if aku enjoy buat kerja2 tu? hahahha.. whatever you do to survive. yep, being superficial helps a lot there.

on a completely different note;

next week Tuesday aku ada interview lagi. aku actually dah agak tak larat dengan hal working in the UK nih. sekejap rasa berbaloi. sekejap rasa tak berbaloi. anyway yang aku interview hari tu, memang dah arwah la kiranya. dah beberapa bulan berkecimpung dalam hal2 mencari kerja ni, baru aku tau dari agent2 recruitment sini yang tidak semua company UK sanggup ambil pekerja yang on dependent visa. which is my situation now. actually dah banyak agent2 call aku untuk arrange interview. opportunity memang banyak, but due to my visa status, maka satu pun tak dapat ambik aku kerja. well, too bad for them, then. heh heh heh. riak tetaplah riak disitu. :P

aku memang simpan semua e-mail2 dari agent2 nih. tapi yang satu ini begitu memberi kesan mendalam terhadap jiwa aku. sebab datangnya dari recruitment agent for Clyde Pump Ltd, Glasgow. Kalau korang nak tau, masa kat Malaysia dulu company aku yang jadi sole distributor clyde pumps kat malaysia, dan akulah manusianya yang totally in-charged with this Clyde Pumps agency. What a small world eh? Masa agent tu call aku, aku rasa macam nak melompat ke ceiling. Clyde Pumps ni antara world's most reputable pump manufacturer's. dan amatlah besar ertinya if only i can be part of the company. again. hanya tinggal kenangan. depa tak boleh terima dependant visa aku tu. walaupun resume aku amatlah oustanding (bak kata agent tu). masa tu sampai ke Glasgow la kalau pi interview. takdak rezeki hang kaknon. tapi aku cukup bangga sebenarnya. sebab resume aku telah diiktiraf oleh manusia2 kulit putih yang selama ini masyarakat pandang mereka tinggi dan hebat2 belaka. resume aku tu, actually telah di-search oleh agent2 recruitment ini berdasarkan keywords2 tertentu. so sometimes you tend to get surprising calls from far2 away.

again, ini kenangan2 manis untuk aku kat sini. aku nak share e-mail dari agent Clyde Pumps ni ngan korang.


From: Michael Joynes
To: ana_miraa@yahoo.com
Sent: Fri, March 26, 2010 5:13:54 PM
Subject: Mechanical Engineer - Glasgow - Centrifugal Pumps / Rotating Machinery

Hi Ana Miraa Mohd,

I thought I'd drop you an email about a new Mechanical Engineer position based in Glasgow I'm currently working on. This is a permanent position, my client is looking for an experienced engineer with an excellent Mechanical background in Centrifugal Pumping systems, to be successful within this role the engineer must have knowledge of the regulatory standards and design codes for pressure boundary components. Ideally the candidate will have a degree / HNC/HND in mechanical engineering, a good background in mechanical assemblies and knowledge of packaging of equipment.

My client are looking for candidates to start as soon as possible and will offer competitive salaries to successful candidates If you feel you're interested in this position, please drop me an email and let me know your expectations with regards to your availability and salary expectations. If you're not looking, please let me know and I'll update our database.

Regards,

Mike
Michael Joynes
Senior Consultant - Engineering
0161 236 8200
www.northpointrecruitment.com
the art & science of recruitment



8 comments:

sisdee said...

rugi mmg depa tak amik hang kija eehh aku ckp utara napa lak nie hahahahaah..gile

tak pe insyaallah ada rezeki gak satu hari nnt...blum sampai masanya kot...apapun pgalaman tu sgt bharga...kan...:D

i love alice in wonderland..nk gak masuk kat wonderland tu :p (over pnya ibu tua ini) hahaah

mak encik | SZ said...

insyaAllah adalah tu nnt rezeki kak non...saje nk bg akak masak sedap2 lg utk tatapan kami & yg pasti kebajikan anak2 terjaga :)

Ummu Auni said...

kalau kerja sana, ckp speaking terror la kak non..huhuhuhu. boleh saya dtg melawat :p

DNNA said...

Dapat meluahkan perasaan di blog adalah tersangat heaven kan kaknon kan kan kaaannn ...

Lagi2 utk saya yg jenis pendam2 ni ... Sekurang2nya, bila dah meletup all out dengan kaw2 kt blog, reda la sket amarah ittew ...

Itu sebabnya blogging adalah sangat2 addictive ... hahahahaha ...

IntanSham said...

ahkak.. haruslah vangga kalo saya jadik kak non punnn... mesti gempak resume ahkak kannn... dulu2 saya x suka buat resume pasal saya rasa resume saya x best... hahahaha... apakahhh?? sendirik pun rasa x best org lain apatah lagi... :P tp skrg nih saya rasa kalo kena buat resume lagi harus mak google cth resume terbaek di pasaran.. nasib baik laaa x perlu buat resume lagi skrg nih (kot)?.. ngeee

knv said...

sis, oh sesungguhnya ada hikmah yang tersembunyi disitu.. :D thanks.

MSS, betoi la tu. kang tak sempat lak nak masak2 lagik hahahha...

UAA, eh hang nak mai sini kan? bilanya tu? lalu birm dak? :D

DNNA, akak pun jenis pendam! muahahahha :P

SI, takde la gempak mana. cuma bidang tu agak specialized sikit. sebab tu yang sangkut. kalau ada yang berkenaan banyakk je mari. kalau takde langsung, memang takde la. eh hang nak buat resume lagi nak pi mana dah? hahaha.. dah dah.. toksah carik penyakit! :P

CiKaYu said...

alahai akak...sesungguhnye mereka-mereka itu berada dalam kerugian. rezeki akak lebih besar tunggu kat luar tu. sabar ye kak.

knv said...

hihihi.. mekasih cikayu. tak payah nak fikir2 sgt apa yang tak dapat lagi tu, kan? yang ada depan mata pun besar anugerahNYa.. :)

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger