Friday, November 5, 2010

update orphanage kg medan


alhamdulillah. settle dah penyerahan makanan2 ke R.A.Y.K.M. tengahari tadi. untuk semua kawan2 yang terbabit secara lansung atau tidak, dibawah adalah details yang boleh aku summarisekan:

tarikh pemberitahuan = 1 Nov 2010
Jumlah sedekah as of 5 Nov 2010 = RM1069
Jumlah belian barang-barang = RM690.40 (receipt sila refer gambar)
Baki (akan dimasukkan terus ke dalam akaun Makcik Kamariah) = RM378.60 (receipt aku akan update later)

Dibawah adalah barangan yang berjaya dihantar:
-Beras
-Gula
-Minyak
-Tepung
-Milo serbuk
-Susu pekat manis
-Kordial
-Telur
-Sardin

Kami sampai dalam pukul 11.30am. Sunyi sepi je. Rupa2nya semua bebudak ngan ibu tunggal sudah dijemput dengan bas untuk ke PWTC. ada hari terbuka deepavali. so tak dapat nak ambik gambar dengan bebudak sekali.

Anyway, aku tengok rumah tu dah cantik dari dulu. belah atas pun ada tempat untuk ngaji quran semua. dr. wati, ada satu corner untuk buku2 budak2 ni. sumbangan buku2 juga amat2 dialu2kan. so kira jadi la ye your book shipment come March 2011. just let me know how to go about it.

Dan aku lapang sebab aku rasa rumah itu sudah banyak improve dari segi facilities. sudah ada orang derma freezer untuk letak lauk2 basah. dalaman rumah sudah cantik ber-tiled. rumah itu akan penuh anak2 yatim dan ibu2 tunggal during weekends. ada cikgu bahasa inggeris datang mengajar. ada ustaz/ah datang untuk usrah dan ajar mengaji untuk budak2 nak juga ibu2 tunggal. alhamdulillah. masak memasak masih lagi dibuat dihadapan luar rumah. sebab masak kena berkawah bagai. tak muat kat dapur.

makcik kamariah akan balik dari haji dalam hujung november ni. duit balance yang ada itu aku akan masuk terus dalam account dia. jadi sesapa yang masih ingin bersedekah sila email aku ana_miraa@yahoo.com. nilai sedekah itu, takyah risau. seringgit ok. lima ringgit ok. lima puluh ok. seratus pun ok. no worries ok? untuk orang yang tiada, sesungguhnya satu ringgit pun akan bermakna.

ini antara project awal aku. insyaallah kalau korang ada idea2 yang boleh diketengahkan, i'm all ears. bersatu teguh, bercerai roboh. dan kalau korang dapat tau mana2 rumah anak2 yatim yang dhaif dan tidak popular, do shout about it. aku boleh masuk dalam list.

sekian dulu. ni ada gambar2 sedikit sebanyak untuk tatapan korang. okeh ni aku nak pi tidoq. ta-ta. :D






















7 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah bagus usaha akak ni, sambil menyumbang, memanjangkan sumbangan org lain.

-hidayah-

Along said...

Bestnya dpt berbakti pada anak2 yatim tu. I'm interested to follow next time you go there. Ingat nak bwk anak2 la...so they can learn about people who have less than them.

HUda said...

Alhamdulilah..semoga sedikit sebanyak dapat meringankan beban mereka...

Liyana said...

Current entries ni telah bagi inspirasi nak memulakan sesuatu yg tak tau nak start kat mana. Masa baru pindah ke rumah baru hari tu, nampak ada rumah anak yatim kat rumah teres kawasan tu. Perhaps I should start something utk yg dekat dulu. InsyaAllah, once I dah settle balik Msia nanti I'll organize something, perhaps sumbangan kecil2an dulu. Thanks for sharing...

Ms Lola said...

i want to donate books also. used books boleh ke?

knv said...

babes, thanks alot.

apa yang baik kita share and buat sama2 ek?

lola, yes, all sort of books are welcomed. :D

Fid said...

knv
ibu2 tunggal tu ada anak?
kalau nak buat program breastfeeding bagai sila nyatakan...

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger