Thursday, February 23, 2012

finally


alhamdulillah!!

settle akhirnya semua kerja2 menjual dan membeli rumah-rumah. :D wahhh gitu. macam real estate agent lak bunyiknya. :D but seriously. aku rasa lega yang amat. nak dekat setahun juga kami dok menunggu semua proses jual beli ni settle. and insyaallah tommorow, kami akan sign loan offer for the third property, and will be our one and only property until the next 'gatal tangan' berlaku. :P insyaallah tak. aku dah pening sebenarnya dengan hal rumah2 nih.

dan sepanjang setahun itulah aku dan suami tak senang duduk. almaklumlah semuanya dibuat serampang sepuluh mata. we buy and sell simultaneously, dengan begitu pasrah sekali. dan sepanjang itu juga terpaksa berjimat cermat dengan duit dalam account. takut2 anything happens in between (contoh buyer cancel purchase ke, loan tak approved ke, downpayment forfeited/hilang ke, dapat buyer fussy ke, etc etc etc). macam2 sebenarnya yang possible.

dan alhamdulillah. i would say Allah mudahkan banyak untuk kami. thank you Allah! thank you Allah! memang harus kena buat solat syukur banyak2. tercapai sudah satu impian. looking back, sebenarnya tak semua yang kami plan itu menjadi ikut perancangan. Allah cornered us to quite different directions than what we planned, but it worked beautifully at the end. it made sense at the end. subhanallah!

thank you Allah. Kau tingkatkanlah iman dan taqwa kami dengan rezekiMu yang tidak pernah putus2 ya Allah. amin ya rab!!

6 comments:

sisdee said...

Allah mmg maha pemurah lagi maha adil..dia le perancang yang sebenar2nya..

alhamdulillah segalanya dipermudahkan ;)

Unknown said...

akak! bestnya! (^_^) tumpang happy utkk akak.. alhamdulillahh semuanya selesai..

Anaasuria said...

Allah lebih tahu apa yang lebih baik untuk knv.. dari mata kasar nampak sesuatu tu macam tak best, tapi bila fikir2 itu la yang sebaiknya..

knv said...

thanks to all! kesimpulannya, jangan cuba2 nak pertikaian apa yang Allah buat. tak bagus untuk kesihatan hahaha!

ak yuyunz said...

alhamdulillah!

Liyana said...

Yosh, Barakallah.
you should read my coming post. the same thing happened to me. cornered.

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger