Tuesday, March 2, 2010

my girls

dah lama tangguh nak cerita development my girls. hopefully dapatlah aku bercerita seperti yang kuhajatkan :P

lets start with my first twin; AIMIE.

one word i can describe her: 'ceria'. happy go lucky aje. tapi agak 'lembik' aka cengeng. si arina suka la menyakat kakak dia yang sorang ni. gaduh sikit ngan aisyah, melalak. arina bully dia sikit, melalak. aku sampai tak larat dengar dia sikit2 dok nangis. but else then that, i guess i worry the least about her. pandai bawak diri kat sekolah. happy sokmo. her reading is improving. one thing about aimie, since she tend to take things lightly, dia tak begitu comitted dengan topic yang dia tak minat. yang dia suka art n craft. kalau lukis2, gunting2, kaler2, buat scrap book, memang dia suka amat. agak berbeza dengan aisyah yang amatlah attentive dengan pelajaran. i think in a way, aisyah banyak push aimie dalam reading n writing dia. since she felt that aisyah is challenging her in every little way. bagus gak. kalau tak risau aku tengok dia tak minat sgt dengan reading n writing. talk about peer pressure huh? apa2pun, i'm happy with aimie. i think she's leading a perfectly normal life for a 6 years old.


now the second twin; AISYAH

oh aku agak disturbed dengan yang sorang ni. she seriously worry too much for her age. a perfectionist i must say. if aimie can settle to go to school effortlessly, aisyah can pick the tiniest thing to be worried about. nak zip coat la, nak simpan PE kit dia la, uniform dah ready ke belum. she will be the first to think about stuff yang kecik2 nih. i don't know why she seemed 'afraid' nak express herself out in public. now ni ok sikit. masa mula2 dulu ya allah sabar ajelah. nak greet Good Morning kat teacher pun macam ada batu dalam mulut. kalau jalan tu tunduuuukkkk memanjang. aiii? alim bebenor anak aku nih? muahahahhaha! now dah banyak better alhamdulillah. apart from that, she is one hell of a smart girl! quick in academic. tiap kali balik sekolah dok report 'i did well in class mama! miss helen said well done aisyah! i was in the gold book today mama!' macam2lah. alhamdulillah part tu. yang aku notice kalau dia dok mereport tu mulalah si aimie buat muka. 'why i never in gold book? i want to be in the gold book!' protest la pulak. aisyah ni memang very competitive. selalu dok tanya aku camni 'are u proud of me, mama? because i'm a good girl, not like aimie!' ewah ewah ewahhhh... suka2 je ko ngutuk aimie yea? aku sokmo jawab 'i'm proud of all my children. all of u are good kids, ok?' baru member tu sengap. tapi as i said, aku suka jugak la depa camtu pasal nanti masing2 dok challenge sesama sendiri to be better that the other.

ahhhhaa.... my youngest: ARINA

in many ways, aku rasa dia ni memang too mature for her age. maybe sebab ada 3 siblings kat atas dia yang mempengaruhi pemikiran dan persekitaran dia. i must say, at age 4, she is the quickest of the lot; apple-to-apple. the cheekiest as well. manja still manja (yang tu penangan breastfeeding) tapi at the same time very independent. very oppioniated. kalau dia nak atau taknak something, memang takde la dia nak heran kat orang lain. memang lainnnnn yang amat compared to abang ngan kakak2nya. it amazed me how she can remember things so vividly. so memang takleh salah cakap ngan arina ni because she will be quick to counter you back, especially when you contradict your facts. for whatever she do, or not do; she will explain a valid reason why (ikut logik budak 4 tahun la kan) dan dia nak orang accept reason dia tu as the correct ones. aku ngan ayah dia memang banyakkkkkk sabarrrrrr ngan arina ni. dengan dia memang takleh pakai la kalau aku nak cakap 'because i said so'. harus berjela2 episod tak nak kalah dia. comel tapi cheeky. bila dah cheeky sgt maka tak comel ok?


ohhh... aku berjaya menyiapkan entry nih. hahahha... rasa sungguh kejayaan besarrr buat aku hahahah. permisi dulu buk ya!
hehehehe... nak jugak nyibuk enterframe! :D

9 comments:

cysev3n said...

2-3 kali mak draft komen.. manjang je delete.. apa kes ntah.. sudahnya ini je yg keluar..

sisdee said...

hahahah wajib enterframe nyah..dh tuan blog hahahahahah

yelah tiap anak masing2 ada jek perangai memasingkan..
tak adil tuk kita beza2 kan..tp i pun slalu ckp kat asben...napa le my doter like this or that..tak mcm abg dia etc..oh!! i pun tak adil..tp kdg2 geram ngan peel memasing :(

so cute ur doter semua..:D

Cik Puan Kamil said...

He he.... tensen kan dengan budak2 ni... Ada aje yang nak dirisaukan...

Take care and aku rindu pada mu....

Crazee Choc's said...

wah... tajuk my girl... teringat ceta korea tau! hehe

cts said...

best baca entry ni..got to know diff character of ur sweet girls..
wah posing depan debenhams tu..
harus letak gambaq kak, penat2 buat entry:)
(dulu sy guna nick-suhainini)

knv said...

yan, apekah yang terjadi? i wish u go ahead with it instead!

sisdee, iye macam2 ragam. sabarrr ajelah. dah besar2 dah masing2. ok la tu. dapatlah i rehat sikit muahahahah! :P

myra, i rindu kamuuuuuuu! nanti aku balik hang masakkan best2 untuk aku na... muahhhh!

marisa, ya allah ingatkan citer omputeh hahahha!

Fid said...

gambaq last tu sakit ati aku nengok kahkahkahkah

knv said...

synn, awat tukar nama? thanksss.. biasaklah tuan tanah nak tompang glamer gitu ahahahha!

fid, sila beri 8 sebab kenapa hang sakit hati. hanya satu yang terbaik aje yang akan kupilih muahahahahaha!

liadevega said...

anak2 yg satu mak satu bapak, keluar dr perut yg sama, didikan yg sama pun lain2 perangai kan?.. subhanallah...maha besar kekuasaan Allah.

I miss u too kak non vain

-liadevega yg vogue-

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger