Saturday, April 24, 2010

tuna roll and cheesecake

Tuna roll
1. Gaulkan tuna dengan serbuk garlic, salt and pepper. (optional: perah lemon)
2. Nipiskan roti dengan rolling pin.
3. Ratakan tuna atas roti.
4. Gulung kemas-kemas.
5. Celup dalam telur dan goreng dalam minyak panas.
6. Makan dengan cili sos and mayo.




Cheesecake
(aku amik recipe dari joyofbaking.com)

klik sini



4 comments:

TopsyTurvyMum said...

keji betul tayang cheesecake di hari minggu nan indah ini....hahahaha!

ni menu R NM di hari minggu la kann??

mama | ayah | sarah | syimir said...

byk3 resepi kak non yg vogue tuna roll ni sy penah buat..muehehhee..vanggaaaa...ihikss

Sayang.Ibu said...

yeayyy..akhirnya ada gak makanan yg kak non buat kat birm tu, haku pernah buat...kahkahkahhh... tuna roll...err tapi mak pakai sardin.. sardin roll.. rock & roll jugak laaa kan kak non kannnn???... u dun break my heart kak non... :P

knv said...

TTM
aku rasa lagik senang buat ciskek ni dari butter kek. takde la nak pukul butter sampai kembang la. pukul telur satu2 la. hahahha.. boh semua pastu putaq je. senang. :D

mss
kah kah kah. kalo gitu, tahniah atas kejayaan anda. :D

intan
dont go breakin my heart. dont go breaking my heart.. ewahhh. nyanyi la pulak.. hahahh.. yelah.. yelah.. tahniah kat hang. nanti2 R la lagik! :P

 

Casa Arina © 2009 ::Casa Arina:: | Designed by: Juazlan | Powered by: Blogger